BIOGRFIA
Br a zenekar tagjai csupn 15-18 vesek, a zene vek ta az letkhz tartozik. Az nekes s szvegr Bill (16) kilencves kora ta nekel s r, az ikertestvre Tom 6 ve gitrozik. Az ikrek egytt ismertk meg a zene szeretett, s azta egytt jrnak ezen az ton. Ha Bill is van az eltrben az nek s szvegek irnti szeretete miatt, a sznpadon is ott ll a hta mgtt a testvre Tom, akinek szintn nagyon karizmatikus kisugrzsa van. Szvesen osztjk meg egymssal a rivaldafnyt. 10 ves korukban kezdtek zenlni tanulni s az adottsgaikon dolgozni. Csak 2 vvel ksbb – 2001-ben –, egy fellpsen a szlvrosukban, Magdeburgban, tallkoztak a basszista Georggal (18) s a dobos Gustavval (17). Megalaktottk a Tokio Hotelt, s elkezdtek dolgozni a dalokon. Gustav, aki 6 ves kora ta dobol, az elz zenekarbl hozott tapasztalatokkal is megknnytette a munklatokat. A megalakulst kveten fl ven bell a Tokio Hotel elkezdett Magdeburg krnyki klubokban koncerteket adni. „Szinte minden htvgn sznpadon lltunk, rengeteget jtszottunk s ezzel megszereztk els tapasztalatainkat mint egyttes.” , mesl Bill a kzs kezdetekrl. A kznsg el volt bvlve a showjuktl s a szokatlan kisugrzstl, amit mindenki azonnal vonznak tallt. Nem tartott sokig, mg a zeneipar is felfedeztem a zenekart. A Tokio Hotel egy vvel ezeltt kezdett a hamburgi producer- s szvegrcsapattal dolgozni, nv szerint: Peter Hoffmannal, Pat Benzerrel, Dave Rothszal s David Josttal. „Nem is akartuk elhinni, hogy ez ilyen gyorsan megtrtnik. gy rtem, Magdeburg egy kis vros, ott ez, egy ilyen lehetsg nagyon messzinek tnik. Tnyleg jl reztk magunkat a stdiban. Ahogy tl voltunk az els izgatottsgon, mindent ebbe fektettnk, kemnyen dolgoztunk. Minden szabad percnkben a stdiban voltunk, az egsz nyri sznetnket a csapattal tltttk. Ezalatt nagyon sokat tanultunk, egyttesknt s bartokknt is kzelebb kerltnk egymshoz.” Az egyttes pontos felptse s a zenei hangzs fokozsa volt mindenki szmra eltrben. „Olyanok vagyunk, mint egy nagy csald. Az tleteket meghallgatjuk, tovbbvisszk s javtgatjuk. A tapasztalat, meg hogy profikkal vagyunk a stdiban, motivl minket. Mindenki a legjobbat akarja adni, minden dalnak tkletesnek kell lennie, hogy az rmt, amit a stdiban reztnk, a sznpadon is t tudjuk adni.” A szles dalpaletta a megmozgat szmoktl, mint pldul a „Schrei!”-tl kezdve, ami a szabadulsi vgyrl szl, egszen a balladkig, akr a „Rette mich” terjed, egy dalig ami a tehetetlensgrl s a btrosgrl, ezt bevallani, szl. „nekesknt pontosan rzem a fejldst. Minden dallal, amit felvesznk, egy lpssel kzelebb rzem magam a teljes megmutatkozshoz. Hogy a „Durch den Monsun”-nl, ami az egyik kedvencem, vagy a „Lass uns hier raus”-nl, az rzs lerhatatlan.” Maguk jelltk ki a clt: a dalaikban trtneteket akarnak elmondani, fjdalomrl, dhrl, elkeseredettsgrl, de remnyrl is nekelni. A Tokio Hotel olyan gondolatokra akar rmutatni, amik kzel vannak az igazi lethez. „Persze, volt mr, hogy megkrdeztk: hogy tud egy 15ves a msodperc meglsrl* nekelni, mikor mg semmit nem lt t? Erre azt szoktam vlaszolni, egyrtelm, hogy ltem mr t valamit, s n, mi, a mai fiatalsg igenis komolyan veszi a vilgot, amiben l. Teht ezt ki is tudom fejezni, s nekelhetek olyan dalokat, amik taln meglepen felnttesen hangzanak.”
*egyik daluk cme „Leb die Sekunde”, azaz lj a msodpercnek |